úterý 27. září 2011

URBAN CAMPING, 2011

URBAN CAMPING

AddThis Social Bookmark Button

Nenásilná intervence ve zbytcích veřejném prostoru
Dvacetičtyřhodinové kempování na piazzettě Národního divadla






Dvacetičtyřhodinové táboření na piazzettě u Národního divadla ve vlastnoručně vyrobených ceremoniálních maskách a oděvech. Odpočinek, rozhovory a hry, blíže neurčené ceremonie, vztyčování přenosného chrámu pro blíže nespecifikovaná božstva, příprava jídla a krácení času hrou na vlastnoručně vyrobené hudební nástroje, zpěvem a tancem, výroba hrotů šípů a dalších praktických nástrojů z dostupného materiálu (lahvového skla, které v našich podmínkách nahrazuje těžko dostupný obsidián nebo pazourek), dvou až tříhodinový obřad vzývání peněz.

Účastníci campu žádným způsobem neatakují kolemjdoucí nebo přihlížející, jediným komunikačním prostředkem je radikální absence jakýchkoliv vnějších znaků příslušnosti k většinové společnosti.
Nomádští umělečtí bezdomovci se zajisté ničeho nemusí bát, i oni vědí, že normální je přizpůsobit se. Nepřizpůsobivost stojí proti řádu přírody, tak jako sama kultura.

Jakékoliv shromáždění lidí je legitimní i v případě, že nechce dosáhnout žádného konkrétního cíle .

Připravili a účastní se: Handa Gote research & development a hostéTomáš Procházka / Robert Smolík /Martin Janíček / Miloš Šejn / Jan Dörner / Jakub Hybler
produkce: jedefrau.org Cavina/Kalivodová




A non-violent intervention in what remains of a public space
A 24-hour camping experience on the National Theatre's piazzetta in Prague

The Handa Gote performance ensemble will spend 24 hours camping on the National Theatre's piazzetta in homemade ceremonial masks and clothing. Relaxation, conversation, and games; a further unspecified ceremony; the erection of a portable temple for further unspecified godheads; cooking food and whiling the time away by playing on homemade instruments, through song and dance, the creation of arrowheads and other practical tools using available materials (glass from bottles, replacing the more difficult-to-find obsidian or flintstone), and a two- to three-hour ritual invocation of money.

The camp's participation will in no way accost passers-by or onlookers. Their form of communication with be the radical absence of any outwards signs of belonging to majority society. These nomadic artistic homeless won't have anything to be afraid of, either. They, too, know that it is normal to adapt. Inadaptability goes against the natural order and against culture itself.

Any gathering of people is legitimate, even if it has no aim of achieving a specific goal.

Prepared and performed by: Handa Gote research & development and guests
Tomáš Procházka / Robert Smolík / Pasi Mäkelä / Martin Janíček / Miloš Šejn / Jan Dörner / Jakub Hybler
production: jedefrau.org Cavina/Kalivodová



Urban Camping proběhl 20. června (00:01 - 23:59) na piazzettě Národního divadla jako součást Pražského quadriennale 2011.
Během kempování zhotovili účastníci projektu sochu-kovový objekt, vyřezali dřevěnou masku, z čoček prasklých divadelních reflektorů vyrobili blíže neurčené množství skleněných nástrojů pravěkou technologií a na čtyřstopý kazetový magnetofon napájený baterií nahráli cca 30 minut hudby. Celá akce byla průběžně zaznamenávána na analogový fotoaparát sovětské výroby LOMO 135 BC.


 







Žádné komentáře:

Okomentovat